lördag 9 oktober 2010

Blytung lördag för P00

Idag var det dags för P00 att spela sitt första sammandrag och det var Skånela och Rimbo som stod för motståndet. Vi åkte med en rätt tunn trupp och hade bara en avbytare. Som tur var fick vi med Jacob, Arvid och Adam från P01. Skånela visade sig vara en allt för svår motståndare och vi hade förvånansvärt svårt att få in bollen i mål samtidigt som Skånela fick in sina bollar mest hela tiden. Slutresultatet blev 16-3 men Skånela var ganska duktiga så segern var rättvis. Johan var väl den som tog för sig mest i anfallspelet men jag tyckte att vi ändå gjorde en bra match, framför allt i försvaret som många gånger var riktigt bra.

Match två mot Rimbo vill jag knappt prata om. Det var länge sedan jag kände mig så besviken efter en match och hela lördagen har varit upp och ner för mig för att jag känt mig så irriterad och besviken. Nu vill jag verkligen poängtera att jag inte är besviken på grabbarna - jag är besviken på resultatet. Att jag känt mig irriterad är bara för att jag är en så dålig förlorare. Det är värre för mig att förlora som tränare än när jag själv var spelare. Jag har blivit sämre och sämre förlorare med åren men detta driver mig också och viljan att vinna är stor. Nu tillbaka till matchen. Efter den första matchen pratade vi om att vi skulle våga för vi fegade ur lite i första matchen. Matchen var egentligen helt ojämn eftersom vi hade så många lägen men bollen VÄGRADE att gå in samtidigt som Rimbo hade en väldigt duktig målvakt. Rimbo hade egentligen bara två riktigt bra lägen och dessa gjorde dom mål på. Vi förlorade matchen med 2-0 och så lite mål har jag aldrig upplevt att det varit i någon match. Försvarsspelet var helt ok men i anfall så tappade vi bollen precis när vi skulle skjuta, gjorde övertramp eller så räddade Rimbos duktiga målis. Jag tycker grabbarna SPELADE väldigt bra och vi kom till flera bra lägen men vi behöver träna på HUR man skjuter bollskrället i mål och det kommer vi att jobba stenhårt med i veckan som kommer. P00 har ju nytt sammandrag den 17/10 och då hoppas jag på revansch.

Sammanfattningsvis så var det helt ok spel idag men allt för dåligt klös i avsluten. Nya tag redan imorgon söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar