onsdag 6 oktober 2010

Superrolig träning

Idag på träningen var vi 18 stycken nere på träningen och under träningens gång blev vi 20! Det värmer i hjärtat när vi blir fler och fler och grabbar som visar engagemang och vilja. Då blir det lätt för mig att vara engagerad också och idag hade vi en kanonträning tyckte jag.

Åter igen kom det ner nya personer på träningen. Först dök det upp en kille från Storvreta som hette Oliver född 01. För att vara första gången för honom så gick det väldigt bra. Över all förväntan så jag hoppas verkligen att han vill fortsätta. Andreas gjorde sin andra träning och han är en kille som verkligen har en skön stil med snabba fötter och bra spelsinne. Han blir en tillgång för P99.

Det var också ett väldigt glatt återseende då Jacob kom ner på träningen. Han har vuxit både på längden och som person under sommaren och jag är väldigt glad att han är tillbaka. Jacob har ju innebandy också men förhoppningsvis vill han vara med oss när han själv kan.

Sen under träningen så frågade en kille som hette David om han fick vara med. Det gick hur bra som helst för honom trots att han sprang i strumpor och utan ombyte. Med lite tur har P99 fått ännu ett starkt nyförvärv. Liam gjorde ett gästspel i målet och sa att han funderade på att göra comeback. Jag hoppas verkligen att han vill det för Liam är en kanonkille både som person och som spelare. Att bo på olika platser är inte lätt men kan man bara träna då och då är man ändå välkommen!

Som ni förstår är jag rätt nöjd nu när jag 45 minuter efter träningen skriver detta. Det ser ut som att allting kommer att ordna sig och vi ska fortsätta träna hårt och bra för att bli bäst i Uppland och sen varför inte i hela Sverige?

Det var också en stolt pappa (jag själv) som fick se sin egen son (Isak) göra en superbra träning så jag hoppas att den sköna känslan sitter kvar i helgen då Rimbo och Skånela väntar.

Ha en bra avslutning på veckan. Ny träning på söndag men föst matcher för P00 på lördag.

Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar