söndag 16 januari 2011

Blandade resultat under helgen

Under lördagen åkte P00 till Knivsta för att spela mot Vassunda och mot HK71. Det gamla spöket kom åter fram och det blev tredje matchen den här säsongen som vi inte lyckades göra mål. Det sitter i huvudet på grabbarna och det är frustrerande för mig som tränare när spelet låser sig. Jag minns inte slutresultatet, var det 0-12 eller något i den stilen? Tyckte att vi gjorde en helt ok försvarsinsats. Mest beröm vill jag ge Zebbe som tar för sig på ett föredömligt sätt i försvaret.

I match två väntade HK71 och även om spelet var aningen bättre så var det ändå långt ifrån bra. Fortfarande hade vi väldigt svårt att göra mål. Som tur var spelade vi åter igen bra försvarsspel och slutresultatet blev 4-2 i en match där vi under nästan hela andra halvlek spelade man-man försvar.

Jag hoppas på förbättring framöver och att knutarna löser upp sig så att alla vågar för jag vet att grabbarna kan!

Under söndagen väntade svårast möjliga uppgift för P99 som skulle möta serieledande Upsala IF som mosat allt motstånd. Förutsättningarna var inte dom bästa och Andreas hade otur och missade tåget och kom bara 15 min innan matchen startade. Trots detta gjorde P99 säsongens allra bästa match. Efter 6-9 i havltid blev slutresultatet 10-20. ALLA grabbarna spelade skitbra rent ut sagt så det var riktigt kul att se. Andreas i målet gjorde en kanonmatch. Arvid hade bra utdelning i skyttet, liksom Jesper Viklund. Jag tyckte också att Edvin gjorde sin bästa match och gjorde ett bra jobb på linjen och i försvaret. Jag tycker att alla grabbarna gjorde en riktigt fin insats och det blev ett skönt slut på handbollshelgen.

Nya tag i veckan som kommer. Nu är jag supertaggad! Glöm inte att kolla på handboll. Det finns massor att lära sig! Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar