söndag 21 november 2010

Blandade känslor efter helgen

Söndag kväll och klockan närmar sig 23. Jag känner mig trött i huvudet efter en handbollsvecka som jag önskar slippa i fortsättningen.

Under lördagen spelade P01 sitt sammandrag och varken jag eller Jonas hade möjlighet att hänga med. Som tur var fick vi ändå ihop lag och Anders och Carina (Julles pappa och Oscar Walls mamma) hjälpte till att coacha. Det blev åter igen fina resultat för P01. Två segrar och en förlust så det är roligt att se att det går så bra för P01 - fortsätt i samma still grabbar!

Jag har lagt ner flera timmar den här veckan på administrativt arbete och försökt få ihop spelare till helgens alla matcher. Det är en stor besvikelse att P99 tvingades lämna walk over i helgens sammandrag. Inget av mina lag under åren har behövt göra detta så det kändes konstigt. Speciellt tråkigt eftersom vi mötte lag på den nedre halvan av tabellen, lag som vi hade haft chans att besegra om vi haft alla gubbar med. Dessvärre fick vi tre återbud från P99. När även P00 hade fyra återbud så fanns det inga spelare att låna därifrån heller. P00 lyckades få ihop sitt lag med hjälp av två spelare som slutat. Stort tack till Oscar Jansson och Liam som hängde med och spelade. Utan er hade vi varit en gubbe kort. Nu fick vi till och med en avbytare. Värt att notera är att om vi tvingas lämna walk over igen med P99 så är vi uteslutna ur serien. Jag tycker synd om de 99-grabbar som såg fram emot att spela. Jag vill speciellt tacka Jesper Viklund för hans tappra försök att försöka hitta fler spelare till matcherna.

P00 spelade mot serieledande Enköping. Enköping är ett riktigt bra lag och vi spelade ett fint försvarsspel och släppte bara in 12 mål. Problemet var att vi för den andra matchen den här säsongen inte lyckades göra något mål framåt. Vi kom till flera lägen men åter igen så saknades det där lilla sista som behövs för att göra mål. Enköpings målvakt var bra men vi vågade inte riktigt kliva dit. Match två skulle gå mot Upsala IF men de hade även de lämnat walk over. Vi beslutade oss för att spela en match till mot Enköping. Den här gången pratade vi om vikten att våga i anfallsspelet. Efter 10 sekunder av matchen hade vi gjort vårt första mål. Grabbarna spelade allt bättre anfallsspel och vi gjorde till slut 5 mål. Enköping gjorde 18 men vi var glad över att ha fått in några mål. Oscar Jansson och Robin stod för målen men hela laget gjorde en bra insats under match två. Adam avslutade matchen med näsblod då han krockade med en motståndare. Så kan det vara ibland!

Det är alltså med blandade känslor jag ser tillbaka på helgen. Jag hoppas att jag framöver inte behöver ägna så mycket tid åt att jaga spelare utan istället kan fokusera på det roliga - själva handbollen! Jag vill inget hellre än att det ska gå bra för våra lag och jag blir varm i hjärtat av alla spelare som alltid kommer ner och kör i vått och torrt. Inget gör mig så glad som engagerade spelare som verkligen vill!

Vi tränar igen på onsdag som vanligt och nästa söndag spelar vi träningsmatcher mot Bollstanäs. Ha en bra vecka.

/Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar