söndag 5 december 2010

Två förluster men ett stort steg framåt

Klockan ringde 7:15 och jag gick ner för att vika ihop matchtröjor. Jag samlade ihop grejerna, tog en kopp kaffe och begav mig ner till hallen med en rätt skön känsla i kroppen. Idag skulle vi spela mot HK71 (DM-mästarna) och Nordia.

Vi hade gott om gubbar den här dagen. Tre avbytare i första matchen och två i den andra. Jag var nere i hallen 8:15 och började fixa och ha mig med allt som ska göras inför sammandrag. Fixa lite med cafeterian, låsa upp dörrar, hämta bollar, fixa sekretariat, snacka med grabbarna, hälsa lagen välkomna. Ja, det är helt klart mer än man tror att man har att göra.

HK71 kom med sitt 99-lag och några 98:or. Andreas hade missat tåget och stått och fryst i Storvreta och kom först med 15 minuter kvar innan matchen så uppladdningen kunde ha varit lite bättre. Idag kände jag att jag hade behövt en person till som var ledare helt enkelt.

Matchen började och det stod faktiskt 2-0 till oss och även 3-3 innan HK71 ändrade sitt försvarsspel och störde oss lite mera. Jag tycker att vi spelade helt ok faktiskt. HK71 gjorde dock mål på kontringar och när vårt anfallsspel var lite för svagt så fick vi betala dyrt för detta. Slutresultatet 7-20 men som sagt en helt ok insats. Sist blev det 13-1 på 2*15 minuter så helt klart ett fall framåt.

I match två väntade Nordia. Åter igen tog vi ledningen i matchen med bra spel men så hände plötsligt något Nordia gick upp till en klar ledning och ledde med 10-4 i halvtid. Roligast i den här matchen var att Robin som i första matchen var rätt anonym verkligen satte fart och med två fina genombrott där han sköt med vänstern ena gången och högern den andra så lyckades han göra två fina mål. Det blev ett tredje också till slut. Alex var annars dagens bästa målskytt. När han kommer i ordentlig fart är han svår att stoppa. Med 10 minuter kvar spelade vi riktigt offensivt i försvaret med tre gubbar ute. Spelet blev dock fortfarande rätt jämnt. Slutresultatet blev 16-12 till Nordia och vi var rätt nöjda med att ha vunnit andra halvlek men surast var nog jag själv för att vi förlorade. Jag är en sådan dålig förlorare men samtidigt älskar jag att vinna!

Vi hade flera målskyttar idag men vi behöver fortsätta att träna. Ofta drar vi på en eller ibland två extra gubbar men då behöver vi spela bollen vidare till nästa gubbe som också han måste komma i fart. En annan rolig sak idag var att vi fick GRYMT mycket kantlägen och vi gjorde också några mål - dessvärre var det så otroligt många övertramp idag att jag höll på att bli gråhårig. Jag antar att grabbarna inte riktigt är vana att få så många bollar på kanten. Vi ska träna lite mer på att sätta bollen i mål från kanten så det ska nog bli bra det där.

Avslutningsvis - när matcherna var över så ringde en pappa till en kille som heter Zebastian från Upsala IF. Dom lägger ner sitt lag och han ska komma och provträna med oss i veckan vilket jag ser fram emot. Om jag minns rätt var det en kille som hade rätt bra inställning. Hoppas jag minns rätt!

Tack alla som hjälpte till idag. Nina och Marie i cafeterian. Kristin och Thomas i sekreteriatet. Stort tack!

Hoppas att alla får en bra start på veckan. Kantspelare, trampa inte på några trösklar för det betyder övertramp! ;-)Vi ses på onsdag och då vill jag ha 20 grymt hungriga grabbar på träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar